Kerstvakantie gehad, examens beginnen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu Kerstvakantie gehad, examens beginnen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie gehad, examens beginnen

Blijf op de hoogte en volg Marisa

19 Januari 2014 | Spanje, Málaga

Het is alweer 6 weken geleden dat ik voor het laatst iets van me heb laten horen, dus hoogste tijd om maar eens een blog te schrijven. In deze 6 weken heb ik namelijk ook weer van alles gedaan/bezocht/beleefd.

Twee weken voordat de kerstvakantie begon kregen de meiden van huize victoria toch wel heel erg de kerstkriebels en we besloten dan ook om een kleine gezellige kerstboom te kopen! Wat lichtjes, slingers, kerstballen en kerstmuziek en ook in Málaga was kerstmis gearriveerd. Nou moet ik zeggen dat alle lichtjes die er buiten op de straat waren opgehangen ook wel erg meehielpen in ons kerstgevoel.

Omdat veel Erasmus mensen besloten met kerst naar huis te gaan hadden we zo’n 1.5 week voor de kerstvakantie daadwerkelijk begon al allemaal kerstdiners. Met alle mensen lekker eten en elkaar kleine cadeaus geven (ik kreeg een mooie kerstmuts bijvoorbeeld).

Ook waren we dan EINDELIJK naar The Hobbit gegaan. Na onze marathon(zie vorige blog) konden we allemaal niet meer wachten om te gaan, maar omdat er in Málaga zelf geen bioscoop is waar ze de film in het Engels draaien moesten we een stukje rijden naar Plaza Mayor (een heel groot winkelcentrum idee wat tussen Torremolinos en Málaga ligt).

Verder waren de twee weken voor de kerstvakantie erg rustig. Toen was de kerstvakantie opeens alweer begonnen en stonden Melissa en ik samen met Maaike op het vliegveld van Málaga om haar uit te zwaaien. Zij ging lekker 2 weken terug naar Nederland.

Twee dagen later stond ik weer op datzelfde vliegveld. Dit keer was het alleen niet om mensen weg te brengen, maar om mensen op te halen!! Papa, Mama en Laura kwamen dan toch eindelijk naar Málaga! Ze hadden een appartement gehuurd in het centrum, vlak bij de grote “Mercado Central”. Daar hebben we een weekje met zn allen gezeten. Met de mercado om de hoek en de churreria letterlijk naast de deur was dit de perfecte locatie. Vanaf hier zijn we veel met de auto op pad geweest naar o.a. “El Torcal” (dit is een heel mooi berggebied waar we een wandeling door de rotsen hebben gemaakt), Marbella (hier hebben we eerste kerstdag doorgebracht), Gibraltar (de eerste keer voor Laura en ik dat we in Engels gebied waren!), de grotten van Nerja, Nerja zelf en de botanische tuinen van Málaga. Maar natuurlijk hebben we ook volop genoten van wat Málaga zelf te bieden heeft. Al met al een hele goede en fijne manier om kerst te vieren. Ik heb er zeker van genoten!

Nadat Mama, Papa en Laura terug waren gegaan naar Nederland was het alweer bijna zover; Oud en Nieuw stond voor de deur! Omdat veel mensen van onze vriendengroep voor oud & nieuws (Noche Vieja in het Spaans) weer terug kwamen naar Málaga hadden we een huisfeest bij mensen die precies bij het grote plein wonen (Plaza de la Constitución). Hier werd Noche Vieja gevierd door alle Spanjaarden. Er was een heel groot podium met veel optredens. En hier gingen ze natuurlijk ook aftellen. Wij konden vanuit het appartement alles volgen. Met zn alle op het balkon, gewoon eerste rang plekken! In Spanje is het traditie om met oud en nieuw 12 druiven te eten als je gaat aftellen. Ze beginnen dus bij 12, dan doe je dus de eerste druif in je mond en zo met elke seconde weer één. Wij vonden dat we dit ook moesten doen, dus toen het aftellen begon was iedereen volop druiven aan het eten. Ik moet toegeven, het is nog best moeilijk om in 12 seconden 12 druiven te eten! Toen het eenmaal 2014 was had iedereen nog zoveel druif in hun mond zitten dat we eerst alles even weg moeste kauwen voordat we elkaar überhaupt gelukkig nieuwjaar konden wensen. Voor mij was er geen betere manier om het nieuwe jaar in te gaan. Met alle nieuwe vrienden die ik hier in Málaga gemaakt heb, allemaal bij elkaar.

De rest van de vakantie heb ik alleen nog maar een beetje voor school gewerkt, want de tentamens komen er alweer aan! Ik ben nog wel naar een voetbal wedstrijd van MálagaCF tegen Atletico Madrid geweest. Dit was echt super gaaf! Málaga speelde heel goed en het was tot het eind toe echt heeeeel spannend! Helaas heeft Atletico met 1-0 gewonnen. Desalniettemin was het een hele leuke wedstrijd om te zien!

En toen was de kerstvakantie alweer voorbij en moest er weer gewoon naar de universiteit gegaan worden. Maar ik had nog 1 laatste uitstapje op mijn planning staan. Namelijk: Madrid! Ik ben nog een lang weekend langs geweest bij Yaiza (een Spaanse vriendin die vorig jaar Erasmus heeft gedaan in Breda). Dit was heel erg gezellig en leerzaam. Ze woont nog bij haar ouders en daar sliep ik dus ook. Elke dag kreeg ik weer iets typisch Spaans te eten. Allemaal even lekker! Naast al het lekkere eten hebben we ook veel door de stad rondgelopen. Het was heel leuk om haar na alweer meer dan een jaar weer te zien!

Eigenlijk zou ik nog een weekend naar de Sierra Nevada gaan, maar helaas helaas, door het slechte weer werd dit afgezegd (aaagh kunnen we studeren voor de tentamens zullen we maar zeggen he). Jaja het is SLECHT weer in Málaga, we hebben al een week regen regen regen. Twee dagen geleden hebben Melissa en ik zelfs onze eerste onweersbui in Málaga meegemaakt. Nou dat ging er ook meteen hard aan toe!

Na dit weekend heb ik nog 1 week school en dan gaat het toch echt beginnen; de tentamenweken ! *help* Een paar dagen geleden bedacht ik me zelfs dat ik hier nog maar minder dan een maand ben. Dit is heel raar om te bedenken, nog maar minder dan een maand en dan ga ik alweer naar Nederland. Dan is mijn Erasmus avontuur in Málaga alweer voorbij. Maar daar ga ik nu niet te veel aan denken. Ik ga nog volop van deze laatste (kleine) maand genieten.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!
Hasta Luego y un beso

  • 21 Januari 2014 - 17:54

    Kees & Marion:

    Beste Marisa,

    We hebben met interesse jouw verslagen gelezen. We wensen je sterkte met jouw examens
    en hopen voor jou dat je de laatste weekjes ook nog tijd over hebt om lekker " uit" te gaan in Malaga en omgeving.
    Succes en hartelijke groeten ,
    Marion & Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisa

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 10588

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in Buenos Aires

22 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Exchange naar Malaga

Landen bezocht: