Alweer bijna 2 maanden in Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 maanden in Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 maanden in Málaga

Blijf op de hoogte en volg Marisa

14 Oktober 2013 | Spanje, Málaga

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen, dus bij deze een kleine update. Ik zit nu ongeveer 2 maanden hier in Málaga en er is al zo veel gebeurt, ups en downs, maar voornamelijk heel veel ups. Ik moet toegeven dat het leven hier toch wel heel anders is dan in Nederland. Mijn dagritme is hier totaal veranderd (eten om 23 uur is dood normaal) en ik heb het met 23 graden al koud (ja, zo snel went het lekkere weer). Nou mag ik natuurlijk niet klagen, want om nou op 14 oktober op het balkon in het zonnetje te zitten is niet iedereen gegeven.

Om alles iets begrijpelijker te maken zal ik gewoon bij het begin beginnen, de taalcursus. Mijn eerste maand hier ben ik naar de taalcursus gegaan die werd aangeboden door de UMA (de universiteit hier in Málaga). Dit was onwijs gezellig omdat we met een heleboel erasmus studenten waren en dus meteen iedereen konden leren kennen. Een groot voordeel aan onze taalcursus was dat het naast het mooiste strand van Málaga ligt (El Palo) en we dus na onze lessen nog even lekker op het strand konden liggen met de boeken erbij. Niet verkeerd om huiswerk te maken op het strand. Naast de gezelligheid heb ik hier natuurlijk ook wel wat geleerd. In 1 maand hebben we er even 1 niveau doorheen gejaagd. Deze maand ging echt onwijs snel voorbij, voordat ik het wist zat ik alweer in de bus naar mijn universiteit in plaats van naar de taalschool.

Nu begin ik alweer aan mijn derde week op de universiteit, en omdat we in Spanje zitten hebben we vandaag (Maandag) meteen vrij want ze hebben weer een of andere feestdag (het zal eens niet zo zijn). De eerste twee weken van de universiteit waren wel een beetje zwaar. Deze twee weken waren om te kijken welke vakken het beste bij ons passen en welke leraren we wel en niet kunnen verstaan (aangezien ze hier soms een nogal zwaar accent kunnen hebben). Na een maand elke dag van 11 tot 3 naar onze taal cursus geweest te zijn was dit wel even wennen, en ook een stuk intensiever. Vanwege het kiezen van vakken heb ik in deze twee weken heel wat meer vakken gevolgd dan nodig was, maar nu heb ik mijn definitieve rooster eindelijk vastgesteld en moet het (hopelijk) allemaal wat makkelijker gaan. Ik merk wel dat ik het Spaans al veel beter kan volgen dan 2 weken geleden en daar ben ik heel blij mee. Nu alleen nog wat behendiger worden in het spreken en dan komt het helemaal goed met mijn Spaans.

Ik ben hier natuurlijk gekomen om te studeren, maar de omgeving ontdekken hoort ook bij in het buitenland wonen. Zo zijn we (mijn huisgenoten en ik) een dagje naar Sevilla geweest. Deze stad is echt een aanrader als je ooit nog naar Zuid-Spanje gaat, het is super mooi! We hebben hier een dagje rondgehangen, de kathedraal en het kasteel bekeken, en de beste tapas tot nu toe gegeten. Soms loont het om gewoon maar wat straatjes in te lopen zonder te weten waar je precies heen gaat, want uiteindelijk vonden we een typisch Spaans tapas barretje waar we geen een buitenlander konden vinden. Ook sportieve activiteiten zijn niet overgeslagen. Afgelopen zaterdag zijn we met een hele groep naar “El Chorro” geweest om even een bergje te beklimmen, om vervolgens in één van de bergmeren een duik te nemen. En omdat het hier nog steeds heeeerlijk weer is, gaan we ook nog veel naar het strand in de weekenden (sorry voor iedereen die in het regenachtige Nederland zit ). Ook heb ik eindelijk wat meer van mijn eigen stad ontdekt. Na 2 maanden was ik nog geen een keer naar het alcazaba geweest, dus we vonden dat het wel eens tijd werd om daar heen te gaan. En wat is er beter dan meteen de zonsondergang te bekijken. Vanaf het alcazaba heb je een prachtig uitzicht over de hele stad, en vooral met de zonsondergang erbij was dit een hele mooie ervaring. Ik weet nog niet wat er op de agenda staat voor volgend weekend, maar we zullen vast wel weer iets moois gaan zien, of nog even van de laatste beetjes zomerzon genieten (aangezien we toch steeds dichter bij november komen).

Dit was mijn snelle update voor jullie. Tot de volgende keer met nieuwe verhalen en nieuwe belevingen.

Un beso para todos,
xxxx Marisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisa

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 10594

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in Buenos Aires

22 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Exchange naar Malaga

Landen bezocht: