De eerste week! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Marisa Slootweg

Blijf op de hoogte en volg Marisa

31 Augustus 2013 | Spanje, Málaga

Hallo iedereen,

Hier is ie dan, mijn eerste verhaal voor jullie. Ik zit nu net iets meer dan 1 week in Málaga en ik voel me al helemaal thuis. Iedereen in deze stad is zo super vriendelijk dat je hier thuis voelen heel makkelijk is. Mensen beginnen gewoon praatjes met je maken en als je op een bankje zit zijn ze ook altijd geïnteresseerd in wat jij te vertellen hebt. Het feit dat er altijd mensen op straat zijn maakt het fijn om rond te lopen, er is altijd wel weer iets aan de hand in 1 van de straatjes hier.

Mijn doel was om in de eerste week een kamer te vinden zodat ik snel mijn eigen plekje had en de stad kon verkennen. Dit is zeker gelukt! Meteen de eerste dag kon ik naar een kamer komen kijken, de dag daarna nog twee en toen was mijn beslissing snel gemaakt. Ik neem de kamer midden in het centrum met uitzicht op het centrale plein! Met een Spaanse huisgenoot (die ook wel Engels kan) en een ligging midden in het centrum leek dit me toch wel de beste keuze. Eén september komen er nog 2 andere meisjes (Nederlands en Turks) en dan zit het huis weer vol.

Omdat ik zo snel een kamer kon vinden had ik veel vrije tijd en die heb ik gebruikt om de stad (en het strand) goed te verkennen en een beetje te wennen aan de Spaanse tijden. Hier eten ze niet om 7 uur, nee hier is 10 uur normaal. Maar ook aan dit wen je snel, en de warmte helpt hier zeker bij mee. Om 8 uur ’s avonds lijkt het nog steeds alsof het pas rond 5 uur is. De eerste paar dagen wilde ik nog wel eens verdwalen in alle kleine straatjes hier, maar nu kan ik al behoorlijk mijn weg vinden. Het is allemaal niet zo groot.

Ook heb ik al een klein beetje getourt. Met de bus ben je vanaf hier in ongeveer 3 kwartier in het altijd mooie Torremolinos. Niet dat ik nou echt van dit soort plaatsen hou,maar het is zeker interessant om het gezien te hebben. En natuurlijk kunnen we dit weer voor onze studie gebruiken als een perfect voorbeeld van massa toerisme en hoe het in de toekomst niet moet gebeuren. Dus het was toch nog een beetje leerzaam.

Maar na deze toch nog wel een beetje vakantieweek wordt het toch echt tijd om weer aan school te denken. Twee september moet ik eraan geloven en weer de schoolbanken in want dan begint mijn Spaans cursus. Maar ik heb er wel heel veel zin in, aangezien niet iedereen hier Engels spreekt en het Spaans nogal snel gaat. Ik ben blij dat ik nog een maand de tijd heb om mijn Spaans op te krikken tot een niveau waar ik de mensen goed kan verstaan en ook terug kan praten in goede zinnen en niet alleen maar met kleine woordjes.

Voor nu was dit het wel, er volgt snel meer ! :)

  • 31 Augustus 2013 - 18:04

    Els Van Schooten:

    Hoi Marisa,
    Bedankt voor je leuke verhaal uit Malaga. Wat zit je er fantastisch! Heerlijk die stranden en het eten s avonds buiten. Goed zeg dat je al zo snel een leuke kamer hebt gevonden midden in de stad. Ik hoop voor je dat je leuke vrienden en vriendinnen ontmoet en dat je het Spaans snel oppakt.
    Geniet nog even van je vrije weekend en succes maandag op school.
    Groetjes van Els.

  • 01 September 2013 - 19:47

    Arjen:

    Hoi Marisa,

    Leuk om je verhaal te lezen en ook om de foto's te zien! Gezellig die kamer midden in het centrum.

    Mocht je nou echt, echt, echt trek hebben in een broodje frikandel kun je altijd binnen 45 minuten in Torremolinos zijn. Daar heb je vast "Broodje van Kootje" en "Friet van Piet" ;-).

    Veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!

    Groetjes Arjen

  • 10 September 2013 - 19:46

    Kees Van Schooten:

    Hoi Marisa,
    dat klinkt goed, vooral zo’n woning in de binnenstad met zicht op het centrale plein.
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag, tegelijk (zoals elk jaar, raar maar waar) met Ineke. Wij zaten die dag voor een groot deel in het vliegtuig vanuit Batoemi in Georgië via Istanboel naar Amsterdam. Georgië is misschien wel een toeristisch oord van de toekomst. Op dit moment wordt er veel gebouwd en neemt de moderniteit een grote vlucht. De natuur is er prachtig en cultureel valt er voor liefhebbers van middeleeuwse kerken en kloosters veel te genieten. Vogelliefhebbers halen er hun hart op aan de diversiteit aan soorten en de vele roofvogels die er zijn, al dan niet op doortocht. Strandliefhebbers kunnen flaneren op de 5 km lange boulevard van Batoemi en zwemmen in de Zwarte Zee. Wij hebben er erg genoten.
    Lang geleden, het was 1981, reisde ik langs de zuidkust van Turkije en overal werd ongelooflijk veel gebouwd. Voor wie in godsnaam? Het bleek voor de verwachte toeristenstroom te zijn. Ik kon het me toen niet voorstellen, maar niet lang daarna was de Middellandsezeekust van Turkije booming. Dus waarom zou dat met Georgië niet ook kunnen gebeuren? Daar zijn vast theorieën over in jouw opleiding.
    Heel veel plezier daar in Málaga en succes met de studie.
    Hartelijke groet,
    Kees
    (De nieuwe Arctic Monkeys al gehoord? Mooi hoor.)

  • 13 September 2013 - 20:20

    Marisa Slootweg:

    Hee Kees,

    Volgens mij klinkt Georgië als een land waar ik heen moet gaan na mijn studies zodat het niet een en al massa toerisme gaat worden! Klinkt wel als een mooi land. Ik heb inderdaad de nieuwe cd van de Arctic Monkeys al lekker hard aan aangezet! Echt een heel goed album!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marisa

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 10612

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in Buenos Aires

22 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Exchange naar Malaga

Landen bezocht: