Family time and Mendoza Maravillosa - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu Family time and Mendoza Maravillosa - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marisa Slootweg - WaarBenJij.nu

Family time and Mendoza Maravillosa

Blijf op de hoogte en volg Marisa

21 April 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola a todos,

Cómo andan?

Wat zijn er toch weer een hoop dingen gebeurt de afgelopen dagen/weken. Daarom vind ik het de hoogste tijd om jullie allemaal weer een kleine update van al mijn avonturen te geven. Want het zijn er weer een aantal, dat kan ik jullie zeker beloven! Dus laten we maar snel beginnen.

Ik heb deze laatste weken natuurlijk veel gewerkt en voor school dingen gedaan, maar dat betekend niet dat ik geen leuke dingen heb gedaan. In deze stad (en ook het land) is het onmogelijk om geen rare,spannende of grappige dingen mee te maken.

Een goed voorbeeld hiervan is dat ik het dan eindelijk voor elkaar heb gekregen om de verkeerde metro in te gaan. Op zich niet zo erg zou je denken, je kan makkelijk weer uitstappen en de andere kant terug nemen. Helaas was dit in mijn situatie niet het geval. Het was namelijk de laatste metro…Eigenlijk nog jammerder was dat we er pas achter kwamen toen we 2 stations verder waren. Te veel babbelen is soms echt niet goed. Gelukkig waren niet al te ver van huis verwijderd en konden we gewoon een taxi nemen.

Na dit mooie metro avontuur had ik mijn volgende, iets grote “avontuur” alweer een paar dagen later. Want wat mocht Marisa opeens doen, jawel jawel, ik mocht komen vertellen over Nederland op de radio. En nee, niet makkelijk in het Engels, laten we het gewoon meteen in het Spaans doen! Gelukkig was het niet live, anders was ik een stuk zenuwachtiger geweest. Nu had ik er eigenlijk alleen maar heel veel zin in! Na het interview en veel uitleg over dat “rare” land mocht ik ook nog helpen met wat dingen inspreken voor de promotie en de intro van het programma. Het programma heet “Con un otro acento” wat “met een ander accent” betekend. Ze vonden het daarom leuk als ik het ook insprak, con un otro accento met een ander accent! Wat leuk, wat leuk! Na 3.5 uur in de radio studio te hebben gezeten was ik moe maar wel voldaan. Het was een hele leuke nieuwe ervaring en ik heb er zeker van genoten!

Zaterdag 5 april stond ons eerste dagtripje buiten de stad op het programma. Het plan: naar El Tigre. Dit is een dorpje in de rivierdelta een uur met de trein buiten Buenos Aires. En wat hadden we er zin in, want in Buenos Aires regende het pijpenstelen! En wanneer het in Buenos Aires regent, regent het ook echt echt heeel erg hard. Maaaaar, volgens het weerbericht zou het in El Tigre zonnig en ongeveer 30 graden zijn. Dus we snelde naar het treinstation om naar de zon te ontsnappen. Maar de regen hield maar niet op toen we in de trein zaten en ook toen we in El Tigre uitstapte regende het nog steeds. Gelukkig niet zo hard als in Buenos Aires, maar toch wel hard genoeg om een behoorlijk nat pak te krijgen. Hoe kan het weerbericht toch zo fout zitten, hier klopt iets echt niet… Ja, dat is wat we allemaal dachten. Dus we gingen maar snel naar de eerste plek met wifi en ja hoor, daar kwamen we erachter dat er 2 El Tigres zijn en wij zaten met ons weerbericht in de verkeerde. Stom stom stom! Maar dit heeft onze dag niet bedorven en we hebben alsnog genoten van onze tijd in dit heerlijk rustige dorpje! Even weg van alle chaos.

Helaas, toen we terug kwamen was de chaos van Buenos Aires nog groter dan normaal. Want wat was er gebeurt, jawel… Door de grote hoeveelheid water dat naar beneden was gekomen hadden twee huizenblokken, waaronder die van ons, geen stroom meer. Dus daar kwamen we thuis, helemaal in het donker. Maar met wat kaarsjes op tafel en wat eten en drinken hadden we toch een soort van gezellig kampvuur totdat ongeveer 4 uur later alles het weer deed.

Twee dagen later was het alweer raak. De regen kwam met bakken uit de hemel vallen en de lucht lichtte om de seconde op. Wat een storm! Dit hadden we echt nog nooit meegemaakt. Binnen no-time stond de hele straat onder water. En wat bedachten Sarah en Marisa….precies, laten we eens naar buiten gaan om te kijken hoe erg het is. Nou ik kan jullie 1 ding vertellen. Het was veeeel, heeeeeeel veeeeel water! Het kwam tot boven onze enkels. We besloten te vragen of het normaal was dat er eigenlijk gewoon een kleine overstroming was, en de man aan wie we het vroegen vertelde ons dat dit de normaalste zaak van de wereld is en dat dit wel vaker gebeurt in de winter. Dus ik ben benieuwd hoe vaak ik dit nog mee ga maken. Dit weer heeft de hele nacht aangehouden, maar wonder boven wonder was het de volgende ochtend weer gewoon droog en was er geen spoor meer van het water te vinden.

De week ging snel voorbij en voor ik het wist was het alweer vrijdag (11 april). En wat betekende deze dag? Nou dat zal ik jullie eens snel vertellen! Deze dag kwam mijn papa dan eindelijk naar Buenos Aires :D! Happy me!!! Het was een heerlijk en natuurlijk super leuk weekend! We hebben vooral gewoon een beetje rondgelopen in Buenos Aires. De eerste dag heb ik een beetje laten zien waar ik werk (het kantoor, mijn werk, hoe ik daar komt, etc). En ik heb dan eindelijk mijn eerste echte Argentijnse steak gegeten, jeeeej! De volgende dag stond eigenlijk een uitstapje naar een dorpje buiten Buenos Aires op de planning, maar helaas waren alle bussen al vol dus besloten we dat we de wijk “Palermo” gingen onderzoeken. Ik was hier zelf nog niet geweest aangezien het wat verder van mijn huis is dan de andere dingen. We hebben hier vooral een beetje rondgelopen, koffie gedronken en gekeken waar het leuk is om een appartement voor de vakantie te huren. Hierna hebben we nog de Japanse tuin bekeken en ook heeeeeeerlijk Japans gegeten! Na nog wat rondlopen waren we al dat gewandel door de stad zat en zijn we terug gegaan. Zondag was het alweer de laatste dag en die hebben we gebruikt om het “Congresso” te bekijken, wat zo’n beetje naast mijn huis ligt (en ja ik was er nog niet geweest, ik weet het slecht slecht). Hierna hebben we nog van een heerlijke Cappuccino genoten in een leuke ouderwetse bar en toen was het alweer tijd voor papa om naar huis te gaan. Het mocht dan kort zijn, ik vond het heeeel leuk dat hij nog even naar Buenos Aires was gekomen!

Na dit super weekend hoefde ik maar 3 dagen te werken, ook hier vieren ze witte donderdag en goede vrijdag. En van dit lange weekend hebben we zeker goed gebruik gemaakt. Met bijna het hele huis (Sarah, Vera, Jake, Blake en ik) zijn we naar Mendoza gegaan. Woensdag avond om 21.20 vertrok onze bus en wij waren helemaal klaar voor onze 15 uur durende busreis. En wat een busreis! We hadden een “Cama bus”, wat betekend dat je je stoelen bijna helemaal naar achteren kan doen en zo dus eigenlijk heel comfortabel kan liggen. Maar voordat we allemaal gingen slapen kregen we ook nog avondeten (een voorgerecht en hoofdgerecht!) en natuurlijk met een glas wijn (stjaa, je gaat wel naar Mendoza). Eigenlijk was dit nog beter dan vliegen, het eten was goed, we hadden veel meer beenruimte dan in een vliegtuig en ik heb heerlijk kunnen slapen. Toen ik de volgende ochtend wakker werd kregen we nog een lekker ontbijt en toen waren we alweer op onze eindbestemming. Mendoza!! Voor mijn gevoel duurde deze reis helemaal niet lang, wat is het toch heerlijk als je gewoon in de bus kan slapen! Na onze spullen in het hostel gedumpt te hebben zijn we de stad Mendoza is gegaan, waar we echt van de rust hebben genoten. Na Buenos Aires was zelfs deze stad heerlijk rustig. We hebben hier van een heel leuk marktje genoten en natuurlijk hebben we empanadas met een lekker glas wijn als lunch genomen. Want als je in Argentinië bent hoor je natuurlijk empanadas te eten. En als je in Mendoza bent hoor je natuurlijk wijn de drinken. Het is niet voor niets de wijnprovincie! Hierna hebben we nog kunnen genieten van een tango show op het plein. Toen we het grasveld bij de fontein op het plein zagen was dit voor ons toch best wel verleidelijk. Zoiets hebben we niet echt vlak bij ons in Buenos Aires. Dus we hebben er goed gebruik van gemaakt en even heerlijk op het gras in de zon gelegen. Eenmaal terug in ons hostel besloten we dat we naar een rooftop terras wilde gaan want daar was een gratis muziek show.

De volgende dag hadden we een fiets tour door de wijnvelden van Maipu gereserveerd. Na wat gedoe met de fietsen hadden we allemaal een soort van veilige fiets, wist iedereen hoe te fietsen en hadden we onze route vastgesteld. Dus hop hop, op de fiets naar de eerste Bodega. Dit was de bodega van de Trapiche wijnen. Dit was een van de grote bodegas in de regio. Maar het lag prachtig. Met de tuinen en wijnvelden en de besneeuwde bergen op de achtergrond. Hier mochten we 3 soorten wijn proberen maar om eerlijk te zijn proefde ik niet veel verschil. Blijkbaar was de eerste die we proefde van drie verschillende soorten druiven gemaakt, de tweede van twee verschillende soorten druiven en de derde was een hele speciale wijn. Maar eigenlijk smaakte ze voor mij allemaal hetzelfde. Na deze grote bodega zijn we door gefietst (of naja gelopen, Jake had een lekke band) naar de “Beer Garden”. Hier hebben we een lekkere lunch gehad en natuurlijk hun speciale bier geproefd. Na deze heerlijke lunch in de zon zijn we weer op onze fiets gestapt en naar de volgende Bodega gefietst. Deze was iets minder groot. Dit was zeker te merken in de manier waarop de tour gehouden werd. De groep was kleiner en het was allemaal wat relaxter. Ook deze bodega lag prachtig met de wijnvelden en de besneeuwde bergen op de achtergrond. Hier mochten we ook weer 2 wijnen proeven en dit keer kon ik de verschillen wel duidelijk proeven. De ene was duidelijk een stuk “pittiger” dan de andere. Ik was wel een beetje trots op mezelf dat ik het onderscheid kon maken en het ook nog goed had. Hier hebben we nog even lekker in de tuin van de Bodega in de zon gezeten. En toen was het alweer tijd om terug te gaan. We hebben zeker een heeeeerlijke dag gehad. Vooral omdat de zon scheen, het lekker rustig was (ik kon zelfs de volgens overal horen!) en we lekker rond hebben kunnen fietsen.

De volgende dag stond er iets heel vets op ons te wachten. We gingen namelijk de Andes in!! We hadden er erg veel zin in en daarom was het eigenlijk extra jammer dat de tour helaas niet helemaal inhield wat we er van verwacht hadden. Maar hier ga ik het niet over hebben, ook al was het niet helemaal wat we ervan hadden verwacht, het was nog steeds echt PRACHTIG!

Onze eerste stop was bij een stuwmeer dat gemaakt is omdat het in Mendoza niet veel regent en dus hadden ze een waterreservoir nodig (thanks Wikipedia voor deze informatie!). Vervolgens zijn we doorgereden naar de Cristo Redentor de los Andes. Dit is een beeld dat op de grens van Argentinië en Chili staat(op 4000 meter hoogte). En jawel jawel, dit betekend dus ook dat ik even in Chili ben geweest! Toch weer leuk om gedaan te hebben. Dit Christus beeld is hier neergezet om het vredevolle grensoverleg tussen Argentinië en Chili te vieren (alweer, danku Wikipedia!). De volgende stop was het Parque Provincial Aconcagua. Hier hebben we de hoogste berg van heel Amerika gezien (dus van beide continenten). En ja, deze berg was best wel hoog(bijna 7000 meter)! En de omgeving was ook echt heel mooi. Na dit natuurwonder zijn we naar onze laatste stop gereden, Puente del Inca. Dit is een brug die door de natuur als het waren is gemaakt. Ik ben er nog steeds niet over uit waarom het nou Puente del Inca heet, de ene gids zei dat het was omdat de Inca’s er ooit overheen hebben gelopen, maar de andere gids zei weer dat dit niet waar was. Dus ik moet dit ook nog maar even op Wikipedia opzoeken denk ik. Hier was nog een klein marktje met allemaal “lokale producten” die ik toch ook echt op de markt in San Telmo heb gezien. Dus misschien was het lokaal in de zin van Argentinië lokaal. Maar dat betekend natuurlijk niet dat het leuk was om even tussen alle spulletjes te neuzen. Hierna stond ons weer een 3 uur durende terugreis te wachten. Waarna we meteen door moesten naar het busstation omdat we alweer terug gingen naar Buenos Aires.

Alles bij elkaar hebben we echt een heel leuk uitstapje naar Mendoza gehad en we hebben ons allemaal heel erg vermaakt. De regio is echt prachtig, vooral deze tijd van het jaar en het was heerlijk om even weg te zijn uit die drukke stad. Maar het was ook zeker weer lekker om thuis te komen in Buenos Aires.

En natuurlijk zijn de volgende plannen ook alweer gemaakt. 1 en 2 mei zijn we hier ook vrij, wat betekend dat we weer een 4 daags weekend hebben. Dus Vera en ik willen deze tijd gebruiken om naar Salta te gaan. Ik ben erg benieuwd wat we hier aan gaan treffen, maar als ik zo iedereen die er al geweest is en de lonley planet mag geloven gaat ook dit heel interessant worden. Ik heb er zin in!

Dit was hem dan weer. Ik hoop dat jullie er van genoten hebben. En voor nu:

Chaaaau!


English version:

Hola a todos,

Cómo van?

Again so many things happened these last days/weeks. That is why I think it is the right time to tell all of you some of the things I have been doing. Because I can tell you, I have done some awesome stuff. So let’s start now!

Of course I worked a lot these last weeks and I also had to work on my school assignments, but this doesn’t mean that I haven’t done some really nice things. In this city and country it is impossible to not experience weird, exiting or funny things.

A good example of the exiting things is that I finaly did it. I took the wrong metro. You would think this is not a big of a problem. You just get off the metro and go to the other side. Unfortunately for us, this was the last metro of the day. And the most stupid thing, we figured out we were on the wrong metro only after 2 stops. Sometimes it is not good to chat too much. Luckily we weren’t too far from our house and we got a taxi back.

After this small metro adventure I had my next, somewhat bigger “adventure” just some days later. Because what was Marisa going to do, yes yes, I was asked to tell something about The Netherlands on the radio. And no, not easily in English, but let’s just do it in Spanish! Luckily it wasn’t live, otherwise I would have been a lot more nervous. Actually now I was just enjoying it a lot! After the interview and a lot of explanations about that “weird” country I also had to help with promotion and the introduction of the radio program. The program is called “Con un otro acento” which means “With another accent”. They thought it would be nice if I would say “Con un otro acento”. Con un otro acento with another accent, nice nice nice haha! After about 3.5 hours in the radio studio I was tired but really satisfied! It was a very very nice experience and I really enjoyed it a lot.

Saturday the 5th of April we planned our first day trip outside of Buenos Aires. The Plan: El Tigre. This is a village in a river delta just 1 hour away by train from Buenos Aires. We were really excited because in Buenos Aires it was raining extremely hard. And believe me, when it is raining in Buenos Aires, there is a lot of rain! But, according to the weather forecast of El Tigre it would be 30 degrees and sunny. So we went to the train station as fast as possible to escape to the sun. However, the rain didn’t stop while being in the train and when we arrived in El Tigre it was not 30 degrees and sunny at all. It was still raining. Luckily it didn't as much as in Buenos Aires, but it was still enough to get wet clothes in a couple of minutes. How can the weather forecast be so wrong… yes, that is what we were thinking. So we went to look for a place with Wi-Fi and there we found out that there are two places in Argentina which are called El Tigre and the weather forecast we had was at the other El Tigre. Stupid, Stupid, Stupid! But this didn’t stop us from having a great day and we enjoyed our time in this lovely tranquil village! We just got away from all the chaos for a moment.

Unfortunately, when we got back in Buenos Aires the chaos was even worse than normal. Because what happened, of course… because of the major amount of water that came from the sky, two of the blocks, including ours, we were without power. So we came home in a pitch black house. However, with some candles, food and drinks on the table we made a kind of campfire and it was very cozy.

Two days later we had a big storm again. There was an extreme amount of water coming out of the sky and this same sky lid up every two seconds. What a storm! I had never ever experienced something like this. Within no time the whole street was blank. And what were Sarah and Marisa thinking….exactly; let’s go outside to see what is going on. Well, I can tell you one thing. It was a looooooooot of water. The water came till above our ankles! We decided to ask if it was normal that the street kind of flooded with this amount of water and the man who we asked told us that this is normal for Buenos Aires. Apparently this happens more often in winter. Well, I am curious what I will experience in the next months I am here. The storm kept going for the whole night, but above all my expectations, the next morning everything was dry again and there was no sign that there had ever been so much rain.

The next week went by very fast and before I knew it, it was already Friday the 11th of April. And what did this day mean? Well, I will tell you! This was the day that my dad finally arrived at Buenos Aires. Happy me!!! It was a lovely and really really nice weekend. Actually we just walked around a lot in the city. The first day I showed my dad where I work (the office, my work, how to come there, etc). After this I finally ate my first real Argentinian steak, jeeej! The next day we actually had the plan to go to a village near Buenos Aires but unfortunately all the busses were full. So we decided to go explore the neighbourhood “Palermo”. I didn’t really go here yet because it is a little bit far from where I live. We just walked around, drank coffee and we watched around where it would be nice to rent an apartment for this summer. After this we visited the Japanese garden and we had some delicious Japanese food. Sunday was the last day for my dad and we used this to have a look at the “Congresso”, which is almost next to my house (and yes I did not go there yet, I know, very bad). After seeing the congresso we drank some cappuccino in a lovely old bar. After the coffee it was already time for my dad to leave Buenos Aires. Although it was a short weekend, I really enjoyed it and had a really good time!

After this amazing weekend I only had to work for 3 days because also here they celebrate white Thursday and Good Friday. And we certainly used this long weekend in a good way. With almost the whole house (Sarah, Vero, Jake, Blake and me) we decided to go to Mendoza. Wednesday night at 21.20 our bus to Mendoza left and we were completely ready for our 15 hour bus journey. And what a bus journey! We had the “Cama bus”, which means that the chair can be adjusted almost as a bed, which is actually pretty comfortable. But before we all went to bed we first got a very nice dinner (a starter and main course!) and of course we got a glass of wine with it (obviously, we are going to Mendoza). Actually this was even better than flying, the food was good and we had a lot of space for our legs, more space you have in the plane, and I had a very good night of sleep. After I woke up the next day we were served a nice breakfast and after this we already reached our destination. Mendoza! For my feeling this bus trip didn’t take long at all, it is sooo nice if you can just sleep in the bus! After we dropped all our stuff in the hostel we decided to discover the city Mendoza, were we enjoyed the calmness to the fullest. After Buenos Aires even this city is so quit, just lovely. We enjoyed a small market at the main square and of course we took some empanadas and a good glass of wine at lunch. Because, if you are in Argentina you have to eat empanadas, and when you are in Mendoza you have to drink wine. It is not for nothing that it is called the wine province! After our lovely lunch we enjoyed some tango shows on the square and when we reached the grass at the fountain on this same square we decided that we deserved it to lay down here. Something like this we don’t have near the place we live in Buenos Aires. So we made good use of the fast that here we had this kind of place. Once we were back in the hostel we decided that we wanted to go to a free music show on a roof top terrace.

Fot the next day we reserved a biking tour through the wine fields of Maipu. After some struggling with the bikes we all had a safe bike, everybody knew how to ride the bike and we planned our route. So, hop hop, on those bikes and to the first Bodega. This was the Bodega of the Trapiche wine. This was one of the bigger Bodegas in the region. But the location was beautiful! With gardens and wine fields and mountain with snow on the tops in the background. In this Bodega we could taste 3 types of wine but to be fair I didn’t really taste a difference between these three. Apparently the first one was made with 3 different types of grapes while the second one was only made with 2 different types of grapes. The third wine was supposed to be a special wine, but for me they all tasted the same. After the Bodega we biked (or well, actually we walked because Jake got a flat tire) to the “Beer Garden”. We had a delicious lunch and of course some special beer. After our lovely lunch in the sun we got on our bikes again to head to the next stop. This was another Bodega which was not as big as the other one. We could really see this in the way they gave us the tour. The group was way smaller and everything was a bit more relaxed. Also this Bodega was at a beautiful location. Again the wine fields with the snow covered mountains in the background. Here again we could taste 2 types of wines and this time I was able to taste the differences. One was clearly more “spicy” than the other one. I do was a little bit proud of myself for making the distinction between the two wines. We just relaxed a little bit more in the garden of this Bodega before we went back. We had a very very very good day here. Especially because the sun was shining, because it was so quit (I could hear birds everywhere) and because we were able to just bike around a little bit.

The next day we had a very exciting tour on our program. We went to the Andes! We were super excited about this tour and because of that it was actually a little bit stupid that unfortunately the tour was not completely what we expected it to be. But I am not going to talk about this, although it was not really what we expected it to be, it still was so AMAZING! Our first stop was an artificial lake which was made because it doesn’t rain often in Mendoza. So they needed this reservoir as a water saving place (thanks Wikipedia for this information). Next we drove to the Cristo Redentor de los Andes. This is a statue which stands on the border of Argentina and Chile (on a high of 4000 metres). And of course this also means that we went to Chile! Nice to have done this as well haha. This statue of Jesus was place here to celebrate the peaceful border agreements between Argentina and Chille (again, thanks Wikipeadia!). The next stop was the Parque Provincial Aconcagua. In this park we saw the highest mountain of whole the continent of Amerika (so both north and south). And yes, this mountain was pretty high (almost 7000 metres)! The surrounding was also really beautiful. After this wonder of nature we headed to our last stop, Puente del Inca. This is a bridge which is made by nature. I still didn’t figure out why it is called the Puente del inca, because one of the guides said it was because the Incas crossed it, but the other guide told us that this was not true and that there have never been Incas. So, I should look this up on Wikipedia as well I guess. There was this small little market with “locale products” which were actually very much like all the stuff we can also buy on the market of San Telmo. So maybe they mean traditional from Argentina. Of course this didn’t mean that it wasn’t fun to stroll around the market and look at all the things they had. After this we had another 3 hour drive back to the city after which we directly had to go to the bus terminal to be on time for our bus back to Buenos Aires.

Everything together we had a very nice and good trip to Mendoza and we enjoyed it a lot. The region is more than beautiful, especially at this time of the year and it was just perfect for me to be away from the big city for a while. However, it was also very nice to come home again in Buenos Aires.

And of course we already made our next plans. The 1st and 2nd of May we also have some free days, which means that we have a 4 day weekend again. So Vera en me want to use this time to travel to Salta. I am very curious about what I will find here, but if I here everybody who have been here and read what the lonely planet has to say about it I believe we are going to have some awesome days there as well. I am excited about it!!

This was it again. I hoped you liked it and for now:

Chaaaaaauu!

  • 27 April 2014 - 18:53

    Marion Slootweg:

    Lieve Marisa,

    Wat een mooi en duidelijk verslag.
    Echt genieten daar!
    Vorige week nog je ouders en Laura gesproken op de verjaardag van oma.
    Laura had heerlijke hapjes gemaakt. Samen hadden ze prachtige eieren beschilderd, vast wel een foto van gezien.
    Wat leuk dat jullie de zomervakantie met z'n vieren doorbrengen in Argentinie. (Kan geen puntjes op de ipad maken).
    10 jaar geleden hebben wij zo iets gelijks gedaan met Mayra in Costa Rica en buurlanden.
    Perfect wanneer je dochter in het buitenland studeert of stage loopt!
    Die bussen zijn inderdaad prima. Bij ons kwamen er vrouwen in de bus die allerlei zelfgemaakte hapjes verkochten, lekkker warm.
    Geniet weer van de komende tijd en we wachten op het volgende verslag.
    Succes ,liefs

    Kees en Marion



  • 28 April 2014 - 00:21

    Marisa:

    Hee Kees en Marion,

    Dankjewel! Het was weer een heel verhaal. Maarja dat krijg je als je zoveel meemaakt. Ik heb inderdaad de fotos gezien, zag er gezellig uit, en zelf ook even met oma geskyped!

    Ja ik vind het echt super leuk dat iedereen deze kant op komt om rond te gaan reizen door Argentie (ik zit op een argentijns toetsenbord dus ook geen idee waar de puntjes zitten hahaha!)

    Ik zal zeker genieten van mijn tijd hier, ik heb namelijk nog heel veel leuke dingen op de planning staan!

    Besos

  • 04 Mei 2014 - 21:48

    Magdalena:

    Lovely news, Marisa! Looking foward for next! I hope you will be able to go again to Tigre with better weather!
    Big hugh,
    Magdalena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marisa

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 10604

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in Buenos Aires

22 Augustus 2013 - 15 Februari 2014

Exchange naar Malaga

Landen bezocht: